lunes, 14 de noviembre de 2016

Records al desert de Utah

Quan hem arribat a Monument Valley pràcticament no es veia res degut a la boira - i fins i tot neu - que ens ha envaït just entrar a l'estat de Utah. Un noi navajo que hem conegut en una botiga ens ha dit que a l'hivern és normal que nevi aquí. Però com que no surt a les pel•lícules, no ens ho imaginàvem pas. Per sort a poc a poc s'ha anat aclarint i hem començat a descobrir, enmig d'una penombra inesperada, aquests monuments de la natura, la terra dels indis navajo i hopi, els escenaris dels westerns de John Ford.

La veritat és que visitant Monument Valley no he pogut evitar recordar el meu avi quan mirava els westerns a la tele i anomenava 'Jom Baina' a en John Wayne. És curiós perquè he sentit una connexió molt intensa amb el meu avi aquí, perdut en un desert entre Utah i Arizona, però a la vegada un espai que em resulta estranyament familiar, que em vincula amb la meva infància. He recordat estar assegut en una taula mentre el meu avi mirava un western i jo dibuixava històries de cowboys en un paper i després li ensenyava i ell reia. M'hauria agradat haver vingut aquí amb ell i entrar dins una d'aquestes pel•lícules que tant li agradaven. Per això, sigui on sigui, li dedico aquestes fotos, ja que les he fet pensant en ell.




No hay comentarios:

Publicar un comentario