Sortint del tren a l'estació de Clot-Aragó m'he trobat el cartell d'una pel·lícula anomenada 'Los Mercenarios 3'. Arriba un punt que de vegades no em crec el que veig. El cartell d'aquesta pel·lícula mostra un grup d'actors famosos hipermusculats i vestits de mercenaris típics a l'estil Blackwater amb una noia entremig, evidentment prima i guapa. Amb aquesta pel·lícula Hollywood arriba a mostrar els mercenaris com a herois, i a popularitzar i normalitzar un tema tan controvertit com l'ús d'empreses de "seguretat" privada, culpables d'una enorme quantitat de crims i atrocitats contra civils a diversos països ocupats pels Estats Units.
Ja sabem què és Hollywood, una de les armes més efectives de l'imperialisme nord-americà, un emissor d'individualisme, somni americà, idiotització de l'amor, sexisme extrem, bellesa frívola, sionisme, islamofòbia, patriotisme ranci, etnocentrisme i homogeneïtzació cultural. Però sincerament m'ha sorprès que ja hagi arribat a l'extrem de normalitzar i heroïtzar assassins a sou, psicòpates i criminals de guerra, a través d'encarnar-los amb coneguts actors de la indústria del cinema, quan aquest tema encara genera força polèmica.
A sobre, pel que he llegit de l'argument, a l'inici del film els mercenaris són enviats a rescatar un vaixell ple de nord-americans atacat per un grup de pirates somalís. És a dir, els EEUU als anys 90 ocupen militarment Somàlia, fan caure el govern i quan veuen que s'està creant el caos fugen i deixen el país sumit en el caos, la guerra civil i la misèria extrema. Durant els següents anys, els vaixells nord-americans segueixen passant per les costes somalís, ja sigui pel comerç del petroli, pel turisme de creuer al Mar Roig o per robar els bancs de pesca als pescadors africans. Però quan finalment els somalís accedeixen desesperats a les màfies i ataquen els bucs occidentals que es passegen per les seves aigües, aleshores són presentats com pirates que cal combatre i esdevenen una oportunitat perquè Hollywood segueixi difonent racisme, islamofòbia i etnocentrisme, mostrant els negres africans com salvatges que ataquen els "americans civilitzats".
Després els mercenaris nord-americans són enviats a una illa fictícia del Carib (una possible al.lusió a Cuba) per fer fora el dictador. Paradoxalment, la immensa majoria dels dictadors que ha patit Amèrica Llatina han estat posats i/o recolzats pels Estats Units. Paradoxalment també, aquest tipus d'intervencions consistents en fer caure dictadors enemics són les que han provocat la inestabilitat i la guerra civil en nombrosos països, com Iraq, Afganistan, Líbia, Ucraïna o la mateixa Somàlia, sent els pirates somalís que combaten al principi del film una de les més clares conseqüències.
Hollywood és el coixí que hi ha darrere i que suporta el terrorisme nord-americà, la gran arma de narcotització mundial que no mata però converteix, que ens converteix en zombies del capital i de l'imperi, immunes als crims, còmplices i amants del principal grup terrorista del planeta (l'exèrcit dels Estats Units) i ara fins i tot dels seus mercenaris. Ens bombardegen amb bombes molt més invisibles que les que utilitzen a l'Orient Mitjà, bombes disfressades de cultura de masses, míssils de cara bonica, armes de desinformació massiva, terrorisme cinematogràfic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario