Un audiovisual publicitari apropiat per l’American teenager. Pot funcionar per captar la massa cap a una bona causa, però de quina manera? Realment volem que la gent entri en aquesta marea que recorda el famós film Die Welle, que es posin polseres, samarretes i paguin diners a Invisible Children només havent vist aquest vídeo? Quants d’aquests que apareixen ballant coreografies coneixen el profund i complicat entramat dels conflictes de l’Àfrica Central? Aquest vídeo es limita a dir que Kony és dolent, que el TPI el busca i que només vol mantenir el seu poder, sense anar més enllà. Volem mobilitzar la societat a través d’una història de bons i dolents, fent creure que demà ens aixecarem i trobarem el país ple de cartells i deixarem als nostres fills un món feliç sense líders guerrillers? És així com pretenem canviar el món? Aquest exemple em fa pensar precisament tot el contrari, fan que em refermi en l’escepticisme d’una educació universal que continua creant masses que segueixen i es creuen els mateixos discursos de sempre, ja sigui per una bona o mala causa (si és que es pot distingir tan fàcilment).
No hay comentarios:
Publicar un comentario